sunnuntai 12. toukokuuta 2013

Opeta minua Coelho


39.

Ihmisellä aivot on
silti hän toimii
kuin aivoton.

***

Olen lukenut Coelhon Pyhiinvaellusta. Hänen käänteentekevä matkansa antoi hänelle voiman ryhtyä kirjailijaksi. Kirjassaan hän haluaa näyttää miten jokainen voi löytää sisäisen rikkautensa ja läpä läpä.

Olen huomannut, että on ihmisiä, jotka vihaavat Coelhon kirjoja. Minä en kuulu näihin. Olen yrittänyt ottaa opikseni, sillä Coelhon kirjat myyvät ja jokainen kirjailija varmasti unelmoi kirjojensa huikeasta myyntimenestyksestä.

Kirjassa on harjoituksia jotka liittyvät ties mihin noitamenoihin, todellisiin tai kuviteltuihin, kuka tietää. Kiinnostuin nopeusharjoituksesta. Eräänä päivänä kuljetaan puolet hitaammin kuin normaalisti. Luulen, että sitä pitää kokeilla. Arvaan kyllä mitä tapahtuu. Kärsimätön luonteeni aiheuttanee henkisen oikosulun, josta toipuminen ottaa aikansa.

Share/Bookmark

8 kommenttia:

  1. On tullut huomattua, että Coelhon kirjoja joko vihaa tai rakastaa, on vaikea olla siltä väliltä. Itse rakastuin kirjailijaan totaalisesti Pyhiinvaelluksen luettuani, ja olisin kiinnostunut kokeilemaan niitä harjoituksia, joskin olen vähän turhan pelkuri siihen.

    Pyhiinvaellus on oikeastaan aika hypnoottinen kirja, sitä oli vaikea laskea kädestään. Sen takia pidinkin vain yhden tauon sitä lukiessani, muuten se meni yhteen pötköön. Ihailen sitä tyyliä ja kerrontaa, vaikka jotkut asiat eivät kyllä ihan niin helposti uponneet tai vaikuttaneet. Välillä kävi kyllä epäilystä, mutta kerronta veti puoleensa.

    VastaaPoista
  2. P.C. on onnistunut kehittämään reseptin, jolla kirjaileminen saadaan tuottamaan. Ainakin naisihmiset ostavat ja tykkäävät. Resepti ei ole huono ollenkaan, viihtyisäkin se on ja lukijaystävällinen. Tietysti P.C.:kin on lopulta alkanut toistaa itseään, kukapa ei, mutta jos resepti kohentaa elämänlaatua, kannattaa lääke nauttia eikä vikuroida vastaan.

    VastaaPoista
  3. Justiina, on meitä väliinputoajiakin. Minulla on vienyt Pyhiinvaelluksen lukeminen aika pitkään. Valonsoturin käsikirja on jäänyt parhaiten mieleen.

    Ellinoora, niin tuo lukijaystävällisyys on kyllä tärkeä jutska. Minäkin olen sitä yrittänyt, mutta mutta...

    VastaaPoista
  4. Coelho on yksi niistä tuhansista tempputaikureista, jotka esittää tietävänsä että elämään on muka olemassa jokin Ratkaisu, salainen systeemi joka maagisesti estää elämää olemasta arvaamatonta, hallitsematonta ja terveydelle haitallista.

    VastaaPoista
  5. Ja siihen tempputaikureitten joukkoon mielelläni liittyisin. Rahat voisin ohjata tärkeisiin hankkeisiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä! Kyllä sitä saattaisi tulla kiusaus tahkota iso kasa rahaa "syvällisillä opetuksilla", jos semmoisia vaan itsestä irtoaisi ;)

      Poista
  6. Olen lukenut muutamia kirjoja Coelholta ja niiden (plus herran netissä kiertävien "lämänviisauksien") pohjalta todennut, ettei ole mun juttu. Vihaaminen jotain tuntematonta henkilöä olisi liian kuluttavaa, joten tyydyn ignoraamaan kys. hemmon mahdollisimman pitkälle. En muutenkaan näe syytä vihata jotain kirjailijaa, joka ei ole tehnyt minulle mitään pahaa. ;)

    VastaaPoista
  7. Joku voisi kokea, että kirjailija nimenomaan tekee pahaa levittäessään ihmisten omaksuttavaksi kelvottomia ajatuksia. Mutta siis ihan kypsät periaatteet sinulla tässä:-)

    VastaaPoista

Kerro mitä mielessä!