perjantai 8. huhtikuuta 2016

Lempi leiskuu leprassa tänään

Tajusin eilen, että minun pitää kirjoittaa leprapotilaiden seksikohtaus. Lopetin työt tähän oivallukseen.

Onneksi ystävä tuli kylään joten ei tarvinnut ryhtyä siihen heti. Sain hänestä myös syyn osallistua erään indie-kirjan, nimittäin Mielen korvat, murhan kuiske julkkareihin.

Tilaisuus oli pienimuotoinen, kirjoittaja oli tyylikäs mikkihiirikorvineen, harmi etten tullut ottaneeksi kuvaa. Kirjassa on hyviä ideoita ja pidän siitä, että joku minun lisäkseni suhtautuu nuivasti murhaviihteeseen. Mutta muuten kirja vaikuttaa melkoiselta tajunnanräjäytykseltä. Lupasin laittaa sen kiertämään, tämän kirjan kanssa pitää vaan miettiä huolellisesti, että kenelle sen uskaltaa antaa.

Julkkarien jälkeen lähdin juhlimaan ystäväni oleskelulupaa, joka tuli parin vuoden odottelun jälkeen. Ilo kuitenkin notkahti, kun kävi ilmi, että hänen aviomiehensä odottaa omaa oleskelulupaansa edelleen. Tilaisuus oli muutenkin erikoinen, tai ainakin erilainen kuin olin odottanut. Sain mm. kuunnella esitelmän enkeleistä, mikä oli kiinnostavaa. Osallistuin itsekin keskusteluun aktiivisesti. Aloin miettiä pitäisikö tehdä joku enkelikirja. No Lorna Byrneksi en ala.

Tänään kävin vielä laboratoriossa kupattavana. Kilpirauhasarvoni heittelehtivät edelleen ja veikkaan ettei lisääntynyt tyroksiinin rouskutus ole vieläkään ratkaissut ongelmiani. Tohtori soittaa huhtikuun lopulla.

Nyt kello on kohta yhdeksän. Olen juonut kupin kahvia ja aloitan kohta toista. Sitten minun on pakko käydä sen seksikohtauksen kimppuun. Miten se onnistuu potilashuoneen rautasängyssä. Jotain hallitsematonta, hillitöntä, groteskia ja riipaisevaa pitäisi saada aikaiseksi. Minä en ole kovin hyvä sellaisessa, minähän olen romantikko, mutta nyt ei niin kuin olisi kysymys romantiikasta.

Share/Bookmark

6 kommenttia:

  1. No, toivottavasti sait seksikohtauksen haudutettua päässäsi tapaamisemme ja muiden eilisten tapahtumiesi aikana. Oli kiva nähdä!
    Sinulla oli aika erikoinen päivä!!

    VastaaPoista
  2. Kiva kun kävit! PÄivä oli kaikinpuolin stimuloiva, mutta olin kyllä aika tattis, kun illalla pääsin kotiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sama juttu, väsynyt, edelleenkin, tiukka ohjelma Turussa.

      Tässä siitä akateemisesta:

      http://kirjasfaari.fi/2016/03/bonnierin-akateeminen-avautui-tanaan/

      Poista
  3. Jopas olet tehtävän edessä! Epäilen löytyykö vertailukohtia kirjallisuudesta kovinkaan monta? Liekö ihan ainoa laatuaan. M.H

    VastaaPoista
  4. Vaikea tehtävä kieltämättä. Olen ottanut nokkaunetkin tässä välissä. Kolme liuskaa nyt on kohtausta jo pohjustettu. Klosettitynnöri on kaatunut, siat karanneet kusiojaan ja muuta sellaista. Yritän nyt päästä sinne vällyjen väliin asti.

    VastaaPoista

Kerro mitä mielessä!